vineri, 15 iunie 2012

Viata nu este grea.



Viata e grea. O spunem mereu, o gandim aproape zilnic , si traim cu impresia ca viata este intr-adevar grea. Dar , ne-am pus vreodata intrebarea : in comparatie cu ce ?
Cand lucrurile nu decurg asa cum mi-as dori, ma rezum la un oftat si bineinteles cuvintele magice : viata e grea. Nu m-am gandit niciodata sa fac o comparatie, sa o pun in balanta, sa o pun la intrebari. De ce este grea ? Sunt oare bolnava in ultima faza, sunt oare pe drumuri, nemancat de zile bune, sunt oare fara maini si picioare, sunt oare lipsit de vedere sau auz ? Si raspunsul vine ca un bumerang care pur si simplu ma nauceste prin lovitura lui. Nu, nu sunt nici unul din aceste lucruri. Viata mea devine grea fiindca eu gandesc negativ, fiindca ma las impovarata de lucruri inutile , fiindca gandurile mele refuleaza in subconstient sub forma regretelor. Si atunci oftez, ma ingrijorez, ma simt prinsa intr-un cursa nebuna a timpului din care nu pot scapa.
Lucrurile mici dau importanta vietii.Faptul ca suntem sanatosi, ca avem servicii, familii, toate acestea ar trebui sa ne fortifice gandirea si sa ne faca sa gandim si sa traim in mod optimist. Viata nu este grea . Sa credem asta si sa traim ca si cand am duce permanent o batalie impotriva ei, este de neconceput. Inainte sa gandim si sa traim cu sentimentul de apasare, de greutate, poate ar fi bine sa o punem in balanta, sa o comparam cu ceva . Dar cu ce ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu